Zaangażowanie się w media społecznościowe może być świetne dla Twojej firmy, ale są pewne błędy, które możesz popełnić, które mogą utrudnić Twój postęp. Aby Ci pomóc, stworzyliśmy listę największych błędów popełnianych przez firmy podczas korzystania z mediów społecznościowych.

Krok nad „społecznym”

Dostanie w swoje ręce trochę magii mediów społecznościowych może być dobrodziejstwem dla Twojej linii końcowej. Dzięki sieciom społecznościowym, takim jak Twitter i Facebook, które zyskują na popularności w świecie biznesu, doświadczona firma może wykorzystać media społecznościowe do nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami. Niezależnie od tego, czy zajmujesz się sprzedażą produktów czy usług, strategia mediów społecznościowych może zwiększyć zyski, jednocześnie tworząc poczucie wspólnoty wśród pracowników. Korzystanie z narzędzi mediów społecznościowych może również poprawić obsługę klienta i wzmocnić morale pracowników. W rzeczywistości, ostatnie badanie wykazało, że 82% pracowników ma dostęp do sieci społecznościowych, a prawie dwie trzecie tych respondentów twierdzi, że obecność ich firmy w mediach społecznościowych poprawiła ich życie zawodowe.

Niesłuchanie krytyki

Uzyskanie odpowiedniej ilości informacji zwrotnych od właściwych osób jest wyzwaniem, ale dobrze wykonany plan mediów społecznościowych może przejść długą drogę w kierunku zauważenia Twojej marki – cytat ten został zaczerpnięty ze strony Prosta Elektryka. Jednym z najlepszych sposobów, aby to zrobić, jest bycie uważnym słuchaczem swojego przekazu. W kontekście mediów społecznościowych, to nie jest trudne do osiągnięcia. Nie jest więc zaskoczeniem, że wiele firm pomija najważniejszą część procesu. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci to osiągnąć:. W skrócie, nie zapomnij słuchać swoich odbiorców, a oni będą ci za to wdzięczni. Możesz również rozważyć użycie narzędzia online, takiego jak narzędzie do monitorowania mediów społecznościowych, aby odsiać spam i inne naysayers.

Repostowanie treści od innych firm

Wykorzystywanie treści od innych firm w mediach społecznościowych może być dobrą strategią marketingową. Ważne jest jednak, aby znać swoje prawa przed wykorzystaniem treści innych osób. Może to pomóc uniknąć konsekwencji prawnych. Niezależnie od tego, czy publikujesz na Facebooku, Twitterze, LinkedIn czy Instagramie, upewnij się, że nie używasz treści innych osób bez ich zgody. Może to wpędzić Twoją firmę w kłopoty, a nawet skończyć się pozwem.

Jednym z najgorszych posunięć w mediach społecznościowych jest kopiowanie cudzych treści. Pozew o naruszenie praw autorskich złożony przeciwko Gigi Hadid jest dobrym przykładem tego, jak możesz wpaść w kłopoty. Gigi Hadid została pozwana za repostowanie zdjęć paparazzi bez pozwolenia. Została uznana za niewinną i sprawa została oddalona. Jeśli jednak repostujesz treści z innego fan page’a, musisz upewnić się, że używasz nazwy oryginalnego źródła i odpowiednio kredytujesz treść.

W przypadku Instagrama, możesz wykorzystać funkcję repostowania, aby dodać wartość do swojego konta. Instagram ma wyższe wskaźniki zaangażowania niż Facebook i Pinterest. Repostowanie treści innych osób może pomóc wypełnić luki w treści, utrzymać aktywność konta i zaangażować odbiorców.

Na LinkedIn możesz repostować treści innych osób bezpośrednio ze strony lub profilu firmy. Możesz też dodać podpis i oznaczyć twórcę treści. Dodanie podpisu jest również łatwe do wykonania na Instagramie.

Jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić dla swojej firmy, jest zamieszczanie częstych treści na blogu. Twoje posty na blogu służą jako autorytatywny głos w Twojej branży. Angażują potencjalnych klientów i budują świadomość marki. Korzystanie z treści blogowych może być świetnym sposobem na utrzymanie świeżości Twojej marki, co jest ważne dla dzisiejszych konsumentów.

Korzystanie z treści innych osób na mediach społecznościowych może być skuteczną strategią, ale musisz upewnić się, że używasz odpowiedniego typu UGC. Musisz również zachować spójność swojej marki w swoim feedzie i mieć pewność, że repostujesz treści, które są bezpośrednio związane z Twoją działalnością. Możesz również rozważyć użycie hashtagów konkursowych, aby znaleźć wysokiej jakości treści.

Posiadanie pracowników z dostępem do swoich kont w mediach społecznościowych

Posiadanie pracowników z dostępem do swoich kont w mediach społecznościowych jest bardzo powszechną praktyką w małych firmach. Istnieją jednak prawa chroniące prywatność pracowników. Te prawa różnią się w zależności od stanu i należy upewnić się, że przestrzegamy prawa w stanie, w którym znajduje się nasza firma.

Stan Virginia, na przykład, przyjął prawo, które zabrania pracodawcom żądania dostępu do kont mediów społecznościowych. Zabrania im również powodowania ujawnienia takiego dostępu. Ponadto zakazuje pracodawcom proszenia pracowników o zmianę ustawień prywatności na kontach mediów społecznościowych. Aby zachować zgodność z tymi przepisami, należy napisać Politykę Autoryzowanego Użycia dla swojej firmy. Polityka ta powinna nakreślić rodzaje informacji, których możesz zażądać i jakie działania podejmiesz, jeśli pracownicy naruszą tę politykę. Powinna ona również określać własność firmy w zakresie kont mediów społecznościowych oraz określać dyscyplinę firmy w przypadku naruszeń.

Niezależnie od tego, czy jesteś dużą, czy małą firmą, ważne jest, abyś miał politykę w zakresie korzystania z mediów społecznościowych. Ponadto, należy stworzyć listę kontrolną odejścia pracownika i usunąć dostęp do kont mediów społecznościowych po odejściu pracownika z firmy. To zapewni, że nie zostawisz swojej obecności w mediach społecznościowych w nieładzie i pomoże chronić wizerunek firmy.

Oprócz dostępu do kont mediów społecznościowych, pracodawcy mogą również wymagać od pracowników podania danych do logowania, aby uzyskać dostęp do urządzeń elektronicznych w miejscu pracy, takich jak komputery służbowe, tablety i telefony. Działania te mogą być zgodne z prawem, ale mogą również skutkować wyzwaniami prawnymi. Upewnij się, że w swojej umowie zawarłeś Politykę Autoryzowanego Używania i upewnij się, że została ona odpowiednio przekazana pracownikom. Należy również uważać, aby nie naruszać praw własności osób trzecich do swoich pracowników ani ich nie zniesławiać. National Conference of State Legislatures posiada listę stanów, które uchwaliły prawa dotyczące prywatności w mediach społecznościowych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tych ustawach, odwiedź ich stronę internetową.