Niezależnie od tego, czy szukasz sposobów na zwiększenie liczby swoich zwolenników w mediach społecznościowych, czy chcesz dowiedzieć się, jak zdobyć więcej zwolenników na Instagramie, istnieje kilka wskazówek i sztuczek, które pomogą Ci uzyskać jak najwięcej ze swoich wysiłków w mediach społecznościowych. W tym artykule będziemy mówić o najlepszych wskazówkach i sztuczkach, które można wykorzystać, aby uzyskać więcej zwolenników na mediach społecznościowych.
Dowiedz się, kiedy Twoi odbiorcy są aktywni w mediach społecznościowych
Tworzenie kampanii w mediach społecznościowych, która jest odpowiednia dla Twojej docelowej demografii jest koniecznością dla każdej firmy. Oprócz upewnienia się, że masz przyzwoitą obecność w mediach społecznościowych, ważne jest, aby dowiedzieć się, do kogo jesteś skierowany. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci dowiedzieć się, kiedy Twoja publiczność jest najbardziej skłonna do zaangażowania się w Twoją markę.
Najbardziej podstawowym sposobem, aby dowiedzieć się, kiedy Twoi odbiorcy najprawdopodobniej angażują się w Twoją markę, jest rozpoczęcie monitorowania metryk mediów społecznościowych – informacja ta jest rezultatem pracy specjalistów strony . Możesz znaleźć te informacje, patrząc na analitykę dla każdej platformy mediów społecznościowych, z której korzystasz. Możesz również eksperymentować, publikując posty o różnych porach dnia, zmieniając rodzaje treści, które publikujesz i eksperymentując z hashtagami, aby zobaczyć, co działa najlepiej dla Twojej firmy. Będziesz także chciał rozważyć swoje dane demograficzne, które obejmują wiek, płeć i zwyczaje dotyczące wydatków. Możesz nawet rozważyć, jakie platformy mediów społecznościowych twój docelowy demograf używa najczęściej. Może warto rozważyć zainwestowanie w zewnętrzną usługę zarządzania mediami społecznościowymi dla bardziej zaokrąglonej strategii.
Podczas gdy jesteś na to, może chcesz rozważyć włączenie komponentu społecznego słuchania do planu marketingowego mediów społecznych. To może pomóc Ci odkryć trendy w branży i lepiej zrozumieć nawyki klientów. Możesz nawet chcieć spojrzeć na spostrzeżenia oparte na lokalizacji, które mogą być szczególnie przydatne dla małych firm. Korzystanie z tego typu informacji może być pierwszym krokiem do wdrożenia strategii marketingowej w mediach społecznościowych, która pomoże Ci osiągnąć swoje cele.
Optymalizuj swój profil
Posiadanie profilu społecznościowego to świetny sposób na zaprezentowanie swojej marki i dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. Pomaga również w tworzeniu zaangażowania, zwiększeniu ruchu na stronie i zdobyciu większej ekspozycji. W części drugiej tej serii blogów, zamierzam podzielić się kilkoma wskazówkami dotyczącymi optymalizacji profilu.
Po pierwsze, powinieneś ustalić cele dla swojej kampanii w mediach społecznościowych. Upewnij się, że masz jasny cel i docelową grupę odbiorców. Kiedy już określisz swoje cele, możesz zacząć wdrażać swoją kampanię w mediach społecznościowych. Powinieneś również stworzyć przyjazny kanał, który daje twoim zwolennikom powód do zaangażowania się w ciebie.
Instagram jest jedną z najpopularniejszych platform social media i ważne jest, aby zoptymalizować swój profil pod kątem tej platformy. Powinieneś używać hashtagów, które przyciągają wysokie zaangażowanie. Ponadto, użyj nazwy swojej marki jako nazwy użytkownika. W ten sposób ludzie łatwo znajdą Twój profil, gdy będą go wyszukiwać.
Jeśli masz wiele profili w mediach społecznościowych, utrzymuj je wszystkie spójne. Utrzymuj również zdrowy poziom aktywności na wszystkich z nich. Pomoże to ustanowić pozytywny wizerunek marki, a także pomoże stworzyć spójność.
Ważne jest również bio. Jest to pierwsza rzecz, którą ludzie widzą, gdy odwiedzają Twój profil i powinna zawierać 150 znakowy opis Twojej marki. Powinno mieć również atrakcyjną miniaturkę zdjęcia. Bio powinno być powiązane z Twoją stroną internetową lub innymi profilami społecznościowymi.
Aby zoptymalizować swój profil, możesz użyć różnych technik dla każdej sieci społecznościowej. Każda platforma ma inną publiczność i ważne jest, aby wybrać strategię, która będzie najlepiej dopasowana do Twoich potrzeb.
Używaj wysoko konwertujących hashtagów
Niezależnie od tego, czy szukasz wzrostu liczby followersów na Instagramie, czy zwiększenia zaangażowania, używanie wysoko konwertujących hashtagów może pomóc. W rzeczywistości badania pokazują, że posty z hashtagami otrzymują 12,6% więcej zaangażowania niż te bez nich.
Dodatkowo, używanie hashtagów może pomóc w odkryciu Twoich treści przez odbiorców, którzy nie są jeszcze zaznajomieni z Twoją marką. Nazywa się to marketingiem generowanym przez konsumentów. Jednak marketing generowany przez konsumentów wymaga strategii działania. Powinieneś wiedzieć, co próbujesz osiągnąć, zanim wypróbujesz jakąkolwiek taktykę.
Hashtagi są również używane do organizowania postów, promowania treści marki i budowania opinii. Aby odnieść sukces z hashtagami, musisz znaleźć odpowiednie hashtagi dla swojej marki.
Możesz badać hashtagi sprawdzając najczęściej używane hashtagi na Instagramie, używając hashtagów konkurencji i badając hashtagi używane przez niszowych influencerów. Możesz również skorzystać z narzędzi innych firm, aby uzyskać bardziej szczegółowe dane.
Wybierając hashtag dla swojej kampanii, powinieneś wybrać taki, który jest istotny dla twoich odbiorców i jest evergreen. Niektóre z najlepszych hashtagów do użycia to #lovelife, #summerrain i #instagood. Możesz również użyć hashtagów związanych z konkretnymi świętami lub porami roku.
Powinieneś również starać się ograniczyć liczbę hashtagów, których używasz w poście. Eksperci zalecają używanie do siedmiu hashtagów. Pomaga to zwiększyć prawdopodobieństwo, że konsumenci będą ich używać. Powinieneś także sprawić, by twoje hashtagi były bardziej actionable. Niektóre marki dodają hashtagi w osobnych komentarzach. Jednak może to spowodować, że twoje hashtagi stracą skuteczność.
Możesz również zachęcić klientów do dzielenia się zdjęciami siebie używających Twojego produktu za pomocą kampanii z hashtagami. Może to zwiększyć świadomość marki i zwiększyć sprzedaż.
Możesz również użyć hashtagów na opakowaniu produktu, podpisach e-mailowych i stronie internetowej. Niektóre z najlepszych kampanii marketingowych na Instagramie są oparte na hashtagach.