Ciekawostki

Które platformy mediów społecznościowych są najbardziej popularne w Europie?

Które platformy mediów społecznościowych są najbardziej popularne w Europie?

Niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, ważne jest, aby znać najnowsze trendy, jeśli chodzi o media społecznościowe. Możesz nawet zatrudnić talenty mediów społecznościowych, aby pomóc Ci w strategii mediów społecznościowych. Ale które platformy są najbardziej popularne w Europie?

Skyrock

Wśród społecznościowego tłumu Skyrock został nazwany siecią wolnych ludzi. To zabawny, łatwy sposób łączenia się z przyjaciółmi i rodziną bez kłopotliwych opłat członkowskich lub miesięcznych rozliczeń. Pomimo stosunkowo niewielkiej liczby użytkowników, firma może pochwalić się imponującą kolekcją treści i funkcji. Obejmuje to aplikację mobilną, przeglądarkę mobilną i wersję desktopową, a także zintegrowaną sieć społecznościową. Oprócz sieci społecznościowych, Skyrock może pochwalić się wieloma funkcjami skierowanymi do fanatyków muzyki. Na przykład, Skyrock ma oficjalny podcast o nazwie „Skyrock Sound”. Zawiera wywiady z liderami branży i ekspertami, ten podcast jest obowiązkowym słuchaczem dla miłośników muzyki – część ta jest zasługą redakcji strony jaktozrobiles.pl. Jeśli lubisz hip hop, to masz szczęście. Wśród funkcji, Skyrock może pochwalić się mnóstwem treści generowanych przez użytkowników, w tym playlist muzycznych, teledysków, zdjęć, albumów i innych. Podobnie, Skyrock posiada również społeczność artystów i zespołów, umożliwiając fanom dzielenie się własną pracą. Skyrock sprzedaje również reklamy. W przeciwieństwie do Facebooka, Skyrock nie ujawnia reklamodawcom Twoich danych osobowych. W każdej chwili możesz zrezygnować z tych usług. To jest dobra rzecz. Wśród tłumu sieci społecznościowych Skyrock nie jest tak duży jak Facebook, ale z pewnością jest większy niż MySpace, Hi5 czy MySpace Mobile.

Facebook

Założony w 2004 roku, Facebook stał się dominującą siecią społecznościową w ponad 128 krajach. Baza użytkowników firmy wzrosła do ponad dwóch miliardów na całym świecie, z ponad 204 milionami użytkowników w USA i Kanadzie. Europa pozostaje jednak w tyle, zwłaszcza jeśli chodzi o korzystanie z Facebooka.

Firma musiała odpowiedzieć na rosnącą presję ze strony ustawodawców w Europie, którzy chcą zmienić sposób regulowania treści online. Jest to również w obliczu presji z wielu reżimów totalitarnych, które widzą Facebook jako zagrożenie. W niektórych przypadkach Facebook jest całkowicie zakazany.

Nowe badanie z eMarketer sugeruje, że średni czas spędzony na Facebooku spadnie do 33 minut dziennie do 2021 roku. Tymczasem strategie moderowania treści przez firmę konsekwentnie rozgniewały wszystkich.

Facebook był gorącym tematem dla tech insiderów. Firma jest głównym generatorem przychodów i ma niezliczone narzędzia marketingowe dostępne dla firm. Ale to firma słabo wdrożona strategia moderacji treści, która pozostawia najbardziej wrażliwych użytkowników bez ochrony.

Firma była celem ustawodawców przez kilka lat. Whistleblower, Frances Haugen, niedawno przedstawił swoje ustalenia brytyjskim ustawodawcom.

Unia Europejska uchwaliła prawo dotyczące treści, które wymaga od branży mediów społecznościowych większej przejrzystości. Będzie też wymagać od firm usuwania nielegalnych treści. Może to doprowadzić do wysokich grzywien i osadzenia w więzieniu osób zarządzających mediami społecznościowymi.

VKontakte

Posiadając ponad 500 milionów zarejestrowanych użytkowników, VKontakte jest największym serwisem społecznościowym w Europie. Jest również popularny w takich krajach jak Mołdawia, Ukraina, Rumunia i Izrael.

VKontakte to rosyjska platforma społecznościowa, która została stworzona przez Pavla Durova. Zaczął on rozwijać stronę jako stronę uniwersytecką. Jednak od tego czasu rozszerzyła się ona na wszystkie rodzaje użytkowników.

VK oferuje wiele funkcji, które są podobne do Facebooka. Na przykład, pozwala użytkownikom grać w gry, tworzyć grupy i uruchamiać kampanie reklamowe. Jednak VK ma również swój własny komunikator.

Użytkownicy mogą również korzystać z algorytmu Friend of a friend, który pomaga im nawiązywać nowe połączenia i utrzymywać przyjaźnie. Mogą również używać hashtagów do dzielenia się treściami medialnymi. Użytkownicy mogą również udostępniać listy odtwarzania, filmy, zdjęcia i dokumenty.

Jednak użytkownicy zostali oskarżeni o naruszenie praw autorskich. Jednak Digital Millenium Copyright Act chroni VK przed pozwami sądowymi. Strona została przetłumaczona na kilka języków.

Interfejs VKontakte jest podobny do Facebooka. Ma jednak pewną krzywą uczenia się. Wiele osób pomija fakt, że VKontakte oferuje również osobny komunikator.

Użytkownicy mogą również podzielić swoją publiczność według zainteresowań, edukacji, służby wojskowej i pracy. Mogą również wiercić w dół do poglądów politycznych, nauka & badania, i piękno & sztuka.

Flickr

Używając Flickr, użytkownicy mogą przesyłać zdjęcia i oznaczać je. Mogą również organizować je w zestawy. Zestawy te są kolekcją zdjęć z fotostreamu użytkownika. Można również przeglądać strumienie zdjęć innych użytkowników.

Flickr został wprowadzony w 2008 roku. Stał się jednym z największych internetowych repozytoriów zdjęć. Od tego czasu połączył siły z firmą SmugMug. Współpracuje również z Getty Images.

Współpracuje również z Biblioteką Kongresu, aby stworzyć „The Commons”. Funkcja ta pozwala użytkownikom przesyłać obrazy i dodawać do nich opisy. Pozwala również użytkownikom na wyszukiwanie i przeglądanie obrazów z instytucji dziedzictwa kulturowego.

Nie jest zaskoczeniem, że Flickr jest szeroko wykorzystywany przez muzea, biblioteki i inne organizacje kulturalne. Jest to również największe repozytorium obrazów w Internecie. W 2015 roku Flickr ogłosił, że posiada łącznie 10 miliardów zdjęć. Wykorzystuje również system filtrowania, aby zapewnić użytkownikom dostęp tylko do obrazów, które są bezpieczne i odpowiednie do ich zainteresowań.

Najważniejszą rzeczą w Flickr jest jego zdolność do zapewnienia użytkownikom różnych sposobów na znalezienie nowych zdjęć. Mogą oni śledzić fotostreamy innych użytkowników, opatrywać zdjęcia adnotacjami, korzystać z widżetów. System posiada również interfejs programowania aplikacji, który pozwala programistom budować aplikacje oparte na funkcjach Flickr.

Twitter

Pomimo swojej popularności na całym świecie, Twitter nie jest najpopularniejszą platformą społecznościową w Europie. Tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę InSites Consulting. Okazało się również, że Twitter jest stosunkowo wyjątkową siecią społecznościową.

Twitter to serwis mikroblogowy, który umożliwia użytkownikom zamieszczanie myśli w 280 znakach lub mniej. Jest to jedno z najpopularniejszych źródeł informacji dla wielu osób i stało się regularnym kanałem dla ludzi, aby wyrazić swoje opinie, połączyć się z kolegami i być na bieżąco z wydarzeniami.

Popularność Twittera w Europie stale rosła w ciągu ostatniej dekady. Obecnie jest to szósty co do wielkości portal społecznościowy na świecie, za Facebookiem, YouTube, Instagramem, LinkedIn i Snapchatem. Oprócz tego, że Twitter służy do spędzania wolnego czasu i przekazywania wiadomości, jest również wykorzystywany przez firmy do wprowadzania marek i inicjowania działań rzeczniczych.

Twitter ma ponad 400 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Wśród jego czołowych krajów są USA, Brazylia, Indie, Indonezja i Meksyk. Wielka Brytania ma 10 milionów użytkowników, a Argentyna 45 milionów.

Twitter jest również popularny w Azji. Prym wiedzie Japonia z 60,7 mln aktywnych użytkowników, a za nią Indie z 24,8 mln. W połączeniu z Japonią, Twitter jest większy niż jego amerykańska publiczność.

Zatrudnianie talentów w mediach społecznościowych

Pozyskiwanie nowych pracowników może być procesem czasochłonnym. Posiadanie obecności w mediach społecznościowych jest jednym ze sposobów, aby to zrobić. Firmy mogą wykorzystywać sieci społecznościowe do ogłaszania ofert pracy, dzielenia się opiniami pracowników oraz prezentowania zalet i korzyści. Rekruterzy mogą również korzystać z tych sieci, aby znaleźć pasywnych kandydatów.

Oprócz sieci społecznościowych, firmy mogą również wykorzystać wiele innych narzędzi, aby pomóc w znalezieniu świetnych pracowników. Narzędzia te obejmują zaawansowane możliwości wyszukiwania, automatyczne sugestie i filtry.

Narzędzie do mediów społecznościowych, które robi najwięcej rzeczy, nie jest najlepsze. Lepsze narzędzie to takie, które jest w stanie zasugerować najlepiej dopasowanych kandydatów dla Twojej firmy.

Dobrym narzędziem do rekrutacji społecznej jest narzędzie do mediów społecznościowych, które zawiera narzędzie napędzane sztuczną inteligencją, które może przesiewać kandydatów i sugerować najbardziej odpowiednie. Jest to dobry sposób na zapewnienie, że Twoja firma nie traci czasu i pieniędzy na złe zatrudnienie.

Dobrym pomysłem jest również sprawdzenie nawyków swoich pracowników w mediach społecznościowych. Podczas gdy niektórzy pracownicy mogą wahać się przed udostępnieniem swoich prywatnych informacji na platformach publicznych, inni mogą być skłonni do promowania Twojej firmy na swoich sieciach społecznościowych dla wybranej grupy kandydatów.

Inną mądrą taktyką jest to, aby Twoi obecni pracownicy stali się ambasadorami marki. Posiadanie ich post krótki film z siebie dzielenie ich doświadczenie zawodowe na swoich profilach społecznych może zwiększyć widoczność.

Trendy w korzystaniu z mediów społecznościowych

W całej Europie media społecznościowe są wykorzystywane zarówno przez konsumentów, jak i firmy. Pomagają one wpływać na postawy konsumentów wobec produktów, polityki i korporacji. Korzystanie z mediów społecznościowych stanowi również wartość dodaną do życia konsumentów. Dla marketerów kluczowe jest, aby nadążać za trendami społecznymi i być w stanie wykorzystać możliwości, które wynikają z platformy społecznościowej.

W całej Europie konsumenci spędzają dużo czasu na mediach społecznościowych. Jest to szczególnie widoczne na największych rynkach. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich użytkownicy spędzają ponad dwie godziny dziennie na mediach społecznościowych. W Egipcie użytkownicy spędzają ponad trzy godziny dziennie.

Facebook jest najczęściej używanym portalem społecznościowym. Natomiast Twitter nie jest tak popularny wśród młodego pokolenia. Platforma ta rośnie jednak w Europie, zwłaszcza na największych rynkach.

Instagram również rośnie w Europie. W ciągu ostatnich dwóch lat odnotował on gwałtowny wzrost. Korzystanie z tej platformy społecznościowej zmienia demografię rynku europejskiego. Millenialsi są bardziej skłonni do korzystania z kanałów mediów społecznościowych przed zakupem produktu.

Nowe badanie przeprowadzone przez Smart Insights wykazało, że 45% konsumentów przed dokonaniem zakupu szuka informacji w mediach społecznościowych. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku Gen-Z.