Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą firmę, czy dużą, ważne jest, aby znać najlepsze czasy na publikację w mediach społecznościowych. Pozwoli Ci to dotrzeć do większej grupy odbiorców, a także pomoże w budowaniu Twojej marki.

Instagram

W zależności od grupy docelowej, najlepszy czas na publikację na Instagramie może się różnić. Publikowanie w odpowiednim czasie może zwiększyć zaangażowanie i doprowadzić do większej sprzedaży. Publikowanie częściej w tych szczytowych momentach może również zwiększyć szanse na to, że Twoja marka pojawi się w kanałach Twoich zwolenników – słowa te są produktem ekspertów strony okiemdentystki.pl.

Ogólnie rzecz biorąc, najlepszy czas na publikację na Instagramie jest między godziną 8:00 a 2:00 EST. Te czasy są dobre zarówno dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, jak i Europy. Czas ten jest ważny dla nowych kont Instagram, ponieważ większość ludzi w Stanach Zjednoczonych jest online podczas porannego dojazdu.

Po drugiej stronie, jeśli jesteś firmą B2B, możesz chcieć poczekać, aż twoi odbiorcy skończą pracę. Wiele osób sprawdza Instagram podczas jazdy w drodze do pracy lub podczas przerw na lunch. Są również bardziej skłonni do przewijania treści rozrywkowych podczas tych przerw.

Dla marek B2C, najlepszym czasem na publikację na Instagramie może być czas, kiedy robią coś fajnego po pracy. Mogą być zainteresowani sprawdzeniem oferty edukacyjnej lub obejrzeniem rozrywkowego wideo. Jakość treści może również odgrywać czynnik w zaangażowaniu.

Sprout Social prowadzi badania na temat najlepszego czasu na publikację na Instagramie dla różnych branż. Na przykład firmy z branży opieki zdrowotnej uzyskują największe zaangażowanie w godzinach południowych. Ponadto, firmy produkcyjne i materiałowe uzyskują największe zaangażowanie w godzinach południowych. Dodatkowo Sprout Social posiada wykres, który pokazuje globalne hotspoty zaangażowania.

Funkcja Best Time to Publish firmy Hootsuite wykorzystuje mapę ciepła, aby przewidzieć, kiedy followersi z Instagrama są online. Dostarcza również danych na temat najlepszych przedziałów czasowych w ciągu ostatnich 30 dni. Ponadto możesz zaplanować posty i zaplanować przypomnienia o udostępnianiu historii. Możliwe jest również uzyskanie niestandardowych raportów dotyczących wydajności treści.

Planowanie mediów społecznościowych może być żmudne i frustrujące dla właścicieli firm. Na szczęście istnieją narzędzia innych firm, takie jak Hootsuite i SocialPIlot, które pomagają zaplanować posty i monitorować aktywność w mediach społecznościowych. Oferują one bezpłatną 14-dniową próbę i bezpłatne połączenie demonstracyjne.

Twitter

Czy jesteś B2C lub B2B firmy, wiedząc, kiedy pisać na Twitterze może pomóc lepiej angażować się w swoich zwolenników. Najlepsze czasy, aby umieścić na Twitterze są, gdy większość swoich zwolenników są online. Możesz również eksperymentować z różnymi formatami i stylami treści, aby zobaczyć, co działa najlepiej dla Ciebie.

Jeśli jesteś firmą B2B, idealny czas postu jest między 8 rano a 10 rano. Otrzymasz więcej zaangażowania i retweetów w tym czasie. Dla firm B2C, najlepsze czasy na publikację na Twitterze są w porze lunchu i po południu.

Najlepszymi dniami do zamieszczania postów na Twitterze są środa i piątek. Dzieje się tak dlatego, że środa jest w połowie weekendu, a posty wgrane w środę mają tendencję do uzyskania większego zaangażowania. Raport Sprout Social pokazuje, że zaangażowanie wzrasta w środku tygodnia, ale potem spada, gdy zbliża się weekend.

Jeśli jesteś firmą z branży dóbr konsumpcyjnych, powinieneś jak najczęściej tweetować o pozytywnych recenzjach klientów. Pomoże to ustalić tożsamość marki i stworzyć bardziej zaangażowanych zwolenników. Możesz również użyć Twitter Spaces, aby dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Te przestrzenie mogą również pomóc Ci połączyć się ze swoimi zwolennikami w bardziej osobisty sposób.

Jeśli jesteś B2B marketer, należy tweet między 7 rano i 8 rano. Możesz użyć analityki Twittera, aby określić, kiedy twoje tweety są najbardziej angażujące. Możesz wtedy podejmować lepsze decyzje marketingowe.

Zaktualizowany algorytm Twittera sprawił, że timing tweetów stał się bardziej krytyczny. Możesz użyć narzędzi do planowania, aby znaleźć najlepszy czas na publikację. Pomoże Ci to również bardziej efektywnie zaplanować swoje treści. Możesz także przejrzeć swoje metryki, aby dowiedzieć się więcej o swoich zwolennikach i wydajności postów.

Niezależnie od Twojej branży, istnieje mnóstwo badań i artykułów na temat najlepszych czasów na zamieszczanie postów. Możesz również użyć kalendarza treści, aby zaplanować swoje tweety. Możesz eksperymentować z różnymi formatami i tematami. Być może zechcesz opublikować krótki film o nowym produkcie lub praktykach zrównoważonego rozwoju. Możesz nawet zadawać pytania i sprawdzić, czy zdobywają one więcej zaangażowania niż linki.

LinkedIn

Wykorzystanie najlepszych czasów na publikację w mediach społecznościowych jest ważną częścią strategii mediów społecznościowych Twojej firmy. Wykorzystując dane z mediów społecznościowych, możesz dotrzeć do większej liczby osób, zwiększyć ruch i zwiększyć sprzedaż. Możesz również dostosować swój harmonogram postów w czasie.

Najlepsze czasy do publikowania na mediach społecznościowych dla firm będą się różnić w zależności od platformy i odbiorców. Jeśli dopiero zaczynasz na mediach społecznościowych, powinieneś zacząć od zamieszczania ogólnych treści w ogólnych czasach. Kiedy już znajdziesz odpowiedni harmonogram postów, możesz go nieco podrasować, aby zwiększyć zaangażowanie.

Na przykład, najlepsze czasy na publikację na Facebooku są między 9 a 12 wieczorem. W tym czasie prawdopodobnie otrzymasz wysoki procent zaangażowania swoich zwolenników. Podobnie Twitter jest tekstową platformą społecznościową i jego wskaźniki zaangażowania są zazwyczaj bardzo wysokie około godziny 9. Możesz spodziewać się większego zaangażowania w godzinach porannych, ale jest to również czas, w którym ludzie najprawdopodobniej szukają zabawnych i ciekawych informacji.

LinkedIn ma bardziej profesjonalną atmosferę i jest używany głównie w ciągu dnia pracy. Chociaż możesz pisać o każdej porze dnia, aktywność na LinkedIn jest najwyższa w godzinach porannych i późnym popołudniem. W weekendy natomiast zauważysz znaczny spadek zaangażowania. Będziesz też miał mniejszą widoczność niż w tygodniu roboczym.

Chociaż przeprowadzono wiele badań na temat najlepszych czasów na publikację w mediach społecznościowych, nikt tak naprawdę nie zna dokładnego najlepszego czasu na publikację. Zamiast tego, jest to kwestia testowania różnych harmonogramów delegowania, aby zobaczyć, które działa najlepiej dla Twojej firmy. Ostatecznie, najlepszy czas na post na social media dla firm będzie zależeć od branży, docelowych odbiorców i własnych preferencji.

Chociaż najlepsze czasy, aby pisać na social media dla firm mogą się różnić, ważne jest, aby wiedzieć, kiedy docelowa publiczność jest najbardziej aktywny. Będziesz także chciał uniknąć publikowania postów w weekendy. Można również rozważyć delegowanie w przerwie na lunch. Jest to świetny czas na zwiększenie zaangażowania na LinkedIn.

Firmy z branży opieki zdrowotnej

Wśród najważniejszych strategii mediów społecznościowych dla firm z branży opieki zdrowotnej jest edukowanie odbiorców. Wymaga to dokładnego zrozumienia intencji odbiorców. Na przykład, jeśli pacjent przychodzi na Twoją stronę z powodu urazu, musisz zaoferować mu wiarygodne źródło informacji, które da mu wartość.

Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest zbudowanie społeczności skupionej na Twojej marce zdrowotnej. To pomoże Ci uzyskać zaangażowanie i napędzić ruch. Najlepszym sposobem na to jest budowanie zaufania ze swoimi odbiorcami. Można to zrobić poprzez referencje i filmy.

Najlepsze czasy na zamieszczanie postów w mediach społecznościowych dla firm z branży opieki zdrowotnej są zazwyczaj w godzinach porannych. Ważne jest, aby pamiętać, że ludzie, którzy śledzą firmy opieki zdrowotnej mają tendencję do bycia ludźmi rano. Oznacza to, że jeśli opublikujesz post o 6 rano, będziesz miał wystarczający impet, aby zebrać zaangażowanie.

Sprout Social, globalna platforma do zarządzania mediami społecznościowymi, przeanalizowała ponad 20 000 profili klientów, aby sprawdzić, jaki jest najlepszy czas na zamieszczanie postów. Wyniki pokazały, że większość ludzi jest aktywna we wtorki do czwartków. Zauważyli również, że aktywność spada w weekendy. Dlatego ważne jest, aby mieć strategię mediów społecznościowych i być konsekwentnym.

Ważne jest również, aby zrozumieć, że najlepsze czasy, aby pisać na social media dla marek opieki zdrowotnej nie są koniecznie takie same jak najlepsze czasy, aby pisać dla innych branż. To dlatego, że opieka zdrowotna jest branżą, w której zaufanie jest ważne. Na przykład, jeśli lekarz jest oskarżony o błędy w sztuce, ludzie nie pójdą do szpitala. Z drugiej strony, jeśli marka opieki zdrowotnej jest związana z wiarygodnymi profesjonalistami, klienci będą im ufać. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że twój zespół mediów społecznościowych jest świadomy zasad HIPAA. To zapewni, że nie łamią żadnych przepisów.

Istnieje wiele sposobów, w jakie można wykorzystać dane z mediów społecznościowych, aby zaangażować się w kontakt z klientami i napędzić większy ruch do swojej witryny. Kluczem jest zrozumienie, jak wykorzystać te dane, aby zwiększyć bazę klientów i napędzić większą sprzedaż.