Niezależnie od tego, czy jesteś nowym członkiem, czy doświadczonym, znajomość historii platform mediów społecznościowych może pomóc Ci uzyskać jak najwięcej korzyści z czasu i pieniędzy. Podczas gdy niektóre platformy, takie jak Facebook, istnieją od lat, są inne, które dopiero niedawno wywarły wpływ na Internet, takie jak Twitter.

Friendster

W całej historii platform społecznościowych pojawiło się wiele innowacji. Choć istnieje wiele portali społecznościowych, najpopularniejsza jest dziś platforma Facebook. Stała się ona ogromnym hitem zarówno wśród osób prywatnych, jak i firm.

Facebook był w stanie osiągnąć tak oszałamiający wzrost dzięki Platformie Facebook, która umożliwia programistom tworzenie aplikacji zintegrowanych z Facebookiem. Dodała również funkcje takie jak News Feed, Marketplace i Wall. Oprócz tych funkcji, Facebook rozwinął również swoją natywną platformę wideo.

Twitter to kolejny popularny serwis społecznościowy. Został on pierwotnie zaprojektowany do szybkich aktualizacji statusu między zwolennikami. Popularność witryny wzrosła z powodu łamania wiadomości.

W 2007 roku YouTube wprowadził model podziału zysków, który zmienił przeciętnego użytkownika w producenta treści. Oprócz przekształcenia użytkowników w producentów treści, witryna pozwoliła również użytkownikom na dzielenie się swoimi filmami z innymi użytkownikami.

Jedną z pierwszych platform mediów społecznościowych skoncentrowanych na obrazach był Flickr. Strona pozwalała użytkownikom na dzielenie się i gromadzenie zdjęć online. Ostatecznie inne nisze zostały zainspirowane przez innowacyjną platformę Flickr.

Kolejną popularną obrazocentryczną platformą mediów społecznościowych był Instagram. Umożliwiał on użytkownikom przesyłanie zdjęć, a następnie kategoryzowanie ich na podstawie lokalizacji. Strona pozwalała również użytkownikom edytować zdjęcia i oznaczać je.

Najwcześniejsze platformy mediów społecznościowych pozwalały użytkownikom na komentowanie postów innych użytkowników. Mieli również możliwość stworzenia własnego profilu, który przypominał ich tożsamość. Platformy te zapewniały również możliwość łączenia się z użytkownikami na całym świecie.

Historia platform mediów społecznościowych jest długa i ciekawa. Podczas gdy niektóre z tych platform są nadal w pobliżu, inne zamknęły swoje drzwi.

LinkedIn

Założony w 2003 roku LinkedIn jest obecnie jedną z największych sieci społecznościowych na świecie. Stanowi platformę łączącą profesjonalistów, pracodawców i rekruterów. Firma rozrosła się do globalnej społeczności liczącej ponad 450 milionów użytkowników. Jest dostępna w ponad 200 językach.

LinkedIn został stworzony przez Reida Hoffmana, byłego COO firmy PayPal i byłego członka zarządu firm eBay, eBay, PayPal i Google. Wizją Hoffmana było stworzenie platformy, na której profesjonaliści biznesowi mogliby spotykać innych, dzielić się pomysłami i nawiązywać kontakty. Założył firmę w swoim salonie, mając nadzieję na stworzenie prostej platformy networkingowej.

LinkedIn rozpoczął działalność jako biznesowa witryna sieciowa, ale szybko stał się cennym zasobem dla osób poszukujących pracy. LinkedIn jest zbudowany na biznesowym modelu poszukiwania pracy, który nazywa „wykresem połączeń”. „Wykres połączeń” to seria aplikacji, które pomagają użytkownikom LinkedIn wykonywać funkcje biznesowe online. Obejmuje takie aplikacje jak Sales Solutions, Talent Pipeline, Advanced Searches i InMail.

LinkedIn ma strukturę kosztów opartą na kosztach wzrostu, utrzymania, rozwoju platformy, marketingu i administracji. Firma wypłaca również pracownikom pensje i ponosi wydatki związane z brandingiem. Posiada również strumień przychodów poprzez płatne usługi, takie jak Talent Solutions, Premium Accounts, Sales Solutions i Marketing Solutions.

Siedziba firmy znajduje się w Mount View w Kalifornii, a biura znajdują się w 27 miastach. Przychody LinkedIn w ostatnich latach systematycznie rosną. Oczekuje się, że do 2022 roku osiągnie 11 miliardów dolarów przychodów. Oczekuje się również, że będzie się rozwijać na nowych rynkach wschodzących.

LinkedIn uruchomił w 2007 roku usługę subskrypcji, umożliwiając użytkownikom dostęp do innych funkcji. LinkedIn uruchomił również „Influencer Program”, który ma na celu wprowadzenie do platformy opinii profesjonalistów. Uruchomił również „Let’s Lunch”, funkcję dla profesjonalistów do dzielenia się pomysłami.

TikTok

W całej historii platform społecznościowych wprowadzano nowe funkcje. Na przykład TikTok to platforma do udostępniania wideo, która rewolucjonizuje konsumpcję treści. Teraz TikTok dodaje ulepszone funkcje edycji. Niedawno wprowadził również nową funkcję Photo Mode, która naśladuje funkcję karuzeli zdjęć nieruchomych w Instagramie.

TikTok dodał również nowe funkcje, które pozwalają użytkownikom filtrować obraźliwe komentarze. Użytkownicy mogą teraz włączyć tę funkcję, przechodząc do strony TikTok’s Comment Filters. TikTok rozwinął również nową funkcję Q&A dla wszystkich twórców. Twórcy ci będą teraz mieli link w swoich biosach, który prowadzi do osobnej strony Q&A.

TikTok zmienił również swoje możliwości wyszukiwania. Nowa funkcja wyszukiwania pozwala użytkownikom na ukierunkowanie słów kluczowych filtrów, w tym słów „Black Lives Matter” i „Black Girl Magic”. Będzie też priorytetowo traktować filmy z największą liczbą wyświetleń. Obiecuje również większe opisy postów. Opisy te mogą mieć teraz 2200 znaków, co jest znacznym wzrostem w stosunku do wcześniejszego limitu 300 znaków.

TikTok dodał również ulepszoną funkcję edycji. Użytkownicy mogą teraz edytować swoje filmy, w tym prędkość i powiększenie klatek, a także dodawać tekst lub efekty. Funkcje te są obecnie dostępne w USA i większości regionów świata.

TikTok ogłosił również niedawno dodanie Photo Mode, który jest formatem karuzeli dla nieruchomych obrazów ustawionych do muzyki. Podobnie jak posty karuzelowe Instagrama, Photo Mode pozwala użytkownikom tworzyć pokazy slajdów nieruchomych obrazów z muzyką.

Algorytm TikTok obsługuje wiele różnych stylów muzycznych. Obsługuje również wszystkie gatunki artystów. Aplikacja jest ukierunkowana, a także skupia się na uczeniu się preferencji użytkownika. Jest to potężne narzędzie, które pomaga użytkownikom tworzyć filmy bez dużej produkcji.

Wpływ czasu i wysiłku na członkostwo

Używanie witryny mediów społecznościowych do zarządzania swoim życiem może być podobne do sieci społecznej. Podczas gdy sieć społeczna może być najlepszym sposobem na połączenie z przyjaciółmi i rodziną, nie jest to najlepszy sposób na prowadzenie działalności. Mając to na uwadze, może być kuszące, aby zdegradować swoje sieci społeczne do tła. Na szczęście istnieją strony internetowe, takie jak sylph.me, które mają plecy, i to jest win-win. Sztuką jest, aby zidentyfikować i wykorzystać niezliczone korzyści z mediów społecznościowych, takich jak mnogość połączeń i nowych przyjaciół. Najlepszym sposobem, aby to zrobić jest otwarta rozmowa o swojej sieci społecznej.

Przyszłość

Ustanowiwszy swoją dominację na rynku na kilka lat, popularne kanały mediów społecznościowych, takie jak Facebook, Twitter i Instagram, okazują się być potężnym narzędziem. Ich popularność nie jest jednak nieuchronna. Platformy mediów społecznościowych zmieniają się nieustannie, a nowe platformy są wprowadzane każdego dnia. W przyszłości te nowe platformy będą odgrywać istotną rolę w tworzeniu tożsamości marki i angażowaniu jej odbiorców.

Kluczem do sukcesu w mediach społecznościowych jest określenie odpowiedniego formatu i częstotliwości produkcji treści. Jest to ważne dla firm, ponieważ muszą one określić, z jakim typem treści będą się angażować ich odbiorcy.

Innym kluczowym elementem mediów społecznościowych jest promowanie małych społeczności. Takie podejście zachęca firmy zajmujące się mediami społecznościowymi do postrzegania swoich użytkowników jako obywateli. Takie podejście promuje również uczciwość i otwartość.

Przyszłość platform mediów społecznościowych skupi się na personalizacji doświadczeń dla każdego użytkownika. Będzie również skupiać się na zachęcaniu do zaangażowania marki. W rezultacie firmy będą musiały ponownie ocenić swoją strategię dla każdego kanału.

Nowe pokolenie użytkowników nie chce być bombardowane nieistotnymi postami. Chcą łączyć się z ludźmi, którzy dzielą ich zainteresowania. Platformy te będą również tworzyć przestrzenie deliberacyjne, które zachęcą użytkowników do dzielenia się swoimi opiniami. Dzięki temu głos będzie miała szersza społeczność użytkowników.

Wreszcie pojawią się nowe sposoby budowania hype’u wokół marek. Obejmuje to wprowadzenie chatbotów. Te boty mogą być wykorzystywane do rozpoczynania rozmów 1 na 1 z użytkownikami. Dzięki temu marki będą mogły budować relacje i angażować się w swoich odbiorców.

Posiadanie osobistego podejścia będzie konieczne, aby utrzymać obecność w świecie mediów społecznościowych przyszłości.